...čím skôr, tým ľahšie...

sobota 20. júna 2015

KNIHY SÚ PRÍLEŽITOSŤ UČIŤ SA.


Už počas tehotenstva sa mi páčila myšlienka učiť dieťa čítať prirodzeným spôsobom v čase, kedy sa o to zaujíma a nie až vtedy, kedy sa to naučiť musí. U nás to znamenalo to, že sme venovali rovnakú pozornosť napísaným slovám v knihe. ako aj obrázkom. Prstom som ukazovala na slová, ktoré som čítala a vyberala som knihy s "čistými" ilustráciami, aby sa aj dcérka dokázala zapojiť do čítania a zrakom vyhľadávať obrázky. Využívali sme flashkarty so slovami, používali nové slovíčka vo vetách a hľadali, kde v knihe sa objavia a kde ich započujeme. Keďže som chcela vychovať dvojjazyčne hovoriace dieťa vedela som, že cez knihy sa nám touto cestou pôjde obom ľahšie.  A moje dieťa miluje knihy!

Často dostávam otázky ohľadom anglických kníh, ktoré sme používali a preto vám odporučím pár, ktoré boli naše obľúbené.

(Pravdepodobne si práve teraz nespomeniem úplne na všetky, takže to tu budem priebežne dopĺňať, tak občas nakuknite :-) ).

Snažila som sa vyberať knihy .....



 s reálnymi obrázkami...








s reálnymi situáciami... naša obľúbená, čítaná dookola...











s predmetmi, ktoré nás reálne obklopujú....


interaktívne knihy....

...táto kniha- slide and find ANIMALS  bola a je absolútne
úžasná!...
s troškou gramatiky....









slovníky....















 s krátkymi príbehmi.....
.....ktoré teraz číta ona mne :-)









s abecedou a jej výslovnosťou....







 Séria týchto kníh by mala byť v každej domácnosti, v ktorej sa usilujete o angličtinu. Krátke, jednoduché, milé príbehy na každé písmenko abecedy.


....sú to knihy, ktoré rastú s dieťaťom









 ...ak sa vám podarí kúpiť celý set, máte veľkú šancu, źe tam bde aj rodičovská príručka - ako učiť deti čítať...
....a takisto sadu flashkariet na každé písmenko...







....a dá sa kúpiť aj matematický set :-)








Čítanie kníh je pre pochopenie jazyka veľmi dôležité. Deťom však prináša oveľa viac ako len príbeh z knihy, dáva im možnosť byť s vami, deliť sa o pocity a myšlienky a tešiť sa z prítomnosti niekoho, kto si dokáže nájsť čas na obohatenie ich slovnej zásoby.
 

Netreba zabúdať ani na poéziu! V básničkách sa nachádzajú slová, ktoré sa možno až tak často neobjavujú v bežnej komunikácií a preto sú výborným zdrojom nových slovíčok.

Vaše nadšenie pre knihy bude nákazlivé a vaše dieťatko ich bude rovnako milovať, .......   alebo nie ....   je to len a len na vás!


Happy reading!